Je bent hier: Home | Is zero emissie stadslogistiek wel eerlijk?

Is zero emissie stadslogistiek wel eerlijk?

Ook interessant / voor jou geselecteerd

Reacties

Het is goed dat Walther het opneemt voor het kleinbedrijf, maar hij ziet een symptoom en niet de oorsprong. Het ‘hard raken’ is een gevolg van het uitgangspunt dat de voertuig-emissies (en immissie) schadelijk zijn voor de gezondheid. Dat is niet aangetoond. Een gering statistisch verband is geen bewijs. Je moet ook aantonen hoe fijnstof ziekte veroorzaakt of verergert, en zo ver is de toxicologie niet.
Er bestaat grote twijfel over de juistheid van de huidige normen voor fijnstof en stikstofoxide, zelfs bij Duitse longartsen. Uit https://www.tagesschau.de/inland/dieselabgase-gefahren-101.html
< Martin Hetzel, hoofd van de longkliniek in het Rode Kruis ziekenhuis van Stuttgart, zegt: "Wij vinden geen fijnstof- of NO2-ziekte. Geen enkel sterfgeval is daarop terug te voeren. Die oorzakelijkheid is twijfelachtig, ideologisch populisme. " >
< Het Umweltbundesamt (UBA) erkent dat er geen directe aanwijzingen zijn voor het gezondheidsrisico van stikstofdioxide, maar verwijst naar zijn indicator-functie.
"Er zijn inderdaad geen NO2-doden of -patiënten, omdat deze singuliere oorzaak niet waarneembaar is”, zegt Wolfgang Straff, UBA-expert in de gezondheid. Wat we waarnemen zijn effecten in epidemiologische studies: "Wat we heel duidelijk kunnen zien: als er meer NO2 aanwezig is, doen de ziekten zich voor, maar we kunnen een ziekte niet afleiden van de oorzaak NO2." >
De schadelijke werking van uitlaatgassen zit in de hoofden van degenen die tegen autogebruik zijn. Je ziet dat ze op zoek zijn naar aanwijzingen dat uitlaatgassen schadelijk zijn. In die situatie komt men tot onzin: de stof is op zich niet schadelijk, maar het is een indicator voor uitlaatgassen dus moet er een strenge grenswaarde zijn.
Milieuzones zijn oneerlijk.

vr, 22/03/2019 - 11:26

Reacties

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.