Nedap Identification Systems

Technology that matters
Nedap is de toonaangevende speler op het gebied van voertuigidentificatie, -detectie en -toegangscontrole. Onze lezers, sensoren en controllers optimaliseren, monitoren en beheren de doorstroom van voertuigen in stedelijke omgevingen op een veilige en efficiënte wijze. Met meer dan 30 jaar ervaring met RFID biedt Nedap een breed scala aan innovatieve producten die zich kenmerken door de hoogwaardige technologische kwaliteit. We integreren onze technologieën wereldwijd met uiteenlopende verkeer, parkeer- en beveiligingstoepassingen.
Voertuig- en bestuurdersidentificatie
Nedap biedt een compleet pallet aan systemen voor het op afstand identificeren van voertuigen, personen en voertuig-bestuurder combinaties. De technologieën zijn gebaseerd op RFID (Radio Frequency Identification) en ANPR (kentekenherkenning). Met deze innovatieve systemen worden voertuigbewegingen in parkeer- and verkeerstoepassingen naadloos gemonitord.
Draadloze parkeersensoren
Het draadloze parkeersensor systeem SENSIT van Nedap monitort de real-time bezetting per parkeerplek en registreert ook de tijdsduur dat een voertuig daar geparkeerd staat. Zo kunnen automobilisten verwezen worden naar vrije parkeerplaatsen in de buurt van de bestemming, wordt de beschikbare parkeercapaciteit beter benut en kunnen parkeerplekken efficiënter worden gehandhaafd. Nedap integreert de real-time parkeerbezetting informatie van het SENSIT systeem met derdepartij verkeer- en parkeergeleiding systemen en systemen voor handhaving en parkeermanagement.
Dynamische stadstoegang
Met het centrale management systeem voor stadstoegang en een voertuigtoegang controller (VMC) kan op een veilige manier automatisch toegang verkregen worden tot een gereguleerd gebied, zoals de binnenstad. Op diverse wijzen past Nedap het stadstoegang concept in en om stads- en dorpskernen toe:
1) Afsluiten
- Zones beperkt toegankelijk maken voor verkeer door een fysieke afsluiting (bollard systeem).
- Handhaven van beperkt toegankelijke zones door een virtuele afsluiting (C01 handhaving, milieuzones, busbanen).
2) Doseren
- Het verkeer op sluiproutes in het buitengebied of op bedrijventerreinen doseren door een fysiek afsluiting (bollard systeem) of een virtuele afsluiting (C01 handhaving).
3) Doorstromen
- Rijstroken reserveren voor specifiek bussen en taxi's draagt bij aan een betere verkeersdoorstroming. Dit door bus-, taxi- en trambanen fysiek (bollard systeem) of virtueel (C01 handhaving) af te sluiten.

Social Media

Youtube

Bezoekadres

Parallelweg 2 GROENLO, Nederland.

Contactgegevens

T. 0544-471111
E. identification@nedap.com
Contactpersoon Milou Post